Har du huskede alle tingene i forbindelse med din flytning?

Når man skal flytte er det meget mere end bare at flytte fra A til B. Der mange ting man skal huske på i forbindelse med sin flytning. Vi i samarbejde med forskellige flyttefirmaer i Århus lavet en huskeliste med de ting du ikke må glemme når du flytter.

1. Bestil flyttefirmaet i så godt tid som muligt.

Det er vigtigt du bestiller flyttefirmaet i så god tid som muligt. På denne måde risikere du ikke at få af vide at de ikke har tid på den dato du ønsker at flytte. Du sikre dig samtidigt også en meget billiger pris på din flytning da du har tid til at sammenlinge priser fra flere forskellige flyttefirmaer inden du beslutter dig for hvem der skal udføre din flytning for dig. På en af de mange flyttefirma formidlingssider kan du gratis få flyttetilbud fra flere forskellige flyttefirmaer på en gang. På denne måde spare du både tid og kontanter på din flytning.

2. Bestem dig for hvilken type flytning du ønsker.

Du kan vælge enten selv at stå for hele din flytning selv. Det vil sige at du selv skal pakke alle dine ting og sager ned i flyttekasser. Når flyttefirmaet ankommer hjælper flyttefolkene dig med at bære din møbler og hvad du ellers måtte have ud i flyttebilen. Når i kommer frem til dit nye hjælper flyttefolkene dig med at bære alle dine ting ind. Du kan også vælge en total-flytning. En af de helt store fordele ved at vælge denne løsning er at flyttefirmaet dækker alt der evt. måtte gå i stykker under din flytning via deres forsikring. Endvidere ankommer de til dit gamle hjem hvor de pakker alt ned i flyttekasser for dig. De bærer også alle dine møbler og hvad du ellers har ud i flyttebilen uden at du behøver at løfte en finger. Når i ankommer til dit nye hjem stiller flyttefolkene din møbler og hvad du ellers har på plads efter din anvisning i dit nye hjem. Denne flytteløsning giver mindre stress og giver dig mere overskud til at ordne de andre der skal på plads i forbindelse med din flytning.

3. Husk alle de små ting som nøgler og aflæsemålerne.

Du skal i god tid sørge for at få indsamlet alle de nøgler du i sin tid fik udleveret da du flyttede ind. Det kan hurtigt blive meget dyrt hvis du ikke kan finde alle dine nøgler til dit gamle hjem især hvis det er systemnøgler. Hvis du god tid finder ud af at der mangler nogle nøgler har du mulighed for at få dette fixede hos viceværten inden du flytter. Sørg også for at få aflæst el-måler og vand-måler inden du flytter. Ellers riskirere du at komme til at betale for de nye beboers forbrug når du er flyttede. Husk mens du afmelder din gamle adresse at tilmelde din nye adresse med det samme. Det er også vigtigt at du mindst en uge før du flytter afmelder din adresse og tilmelder din nye adresse. Dette kan du gøre via et online posthus. Hvis abonnerer på ugeblade eller aviser skal du også huske at informere dem om at du skifter adresse. Det samme gælder hvis du har en fastnettelefon eller en internetforbindelse. Sørg for at det lukkede eller flyttede til din nye adresse. Har du loftrum eller kælderrum skal du også sørge for at disse bliver tømt for ting og sager. Ellers kan du risikere at få en ekstra regning for dette. Du skal også sørge for at der er gjort rent i dit gamle hjem inden du flytter. Hvis du ikke selv orker kan du enten hyre et professionelt rengørningsfirma til at gøre det. Eller du kan forhøre dig med det flyttefirma som flytter for dig om de udføre fraflytningsrengøring.

Skriv et svar